23 March 2017

Mornings

Sometimes I take fun pictures
of them doing super ordinary things.
 







 
I'm learning different things about my camera and my children haha
The lens I currently have doesn't have a functioning auto-focus so 
that's why some of them are still blurr!y!
One day I'll get the full hang of it! ;)



17 March 2017

Park Day

Just a little fun from our day at the park last week ;)







I love my little boogers!
Nephew included ;)


08 March 2017

Recipe success!!

Hello all!

How in the heck is it March already!?
Where does the stinking time go!?

Spring is an odd concept here in AZ......
We pretty much have "nice" and "hot" weather.
We don't really get cold,
definitely no snow unless you're up in the high country like Flagstaff
(yes we do actually call it "high country")
But I'm soaking in all the good weather until the heat creeps in!
 
I make my kids go outside for a few hours every other day or so
(can't do every day because of Jade's eczema)
while I make dinner or read a book or catch up on a show
while I fold laundry.
 
Monday night we tried a new recipe I found on Pinterest!
It was a pretty big hit and I HAD to share it here! 




 
Creamy Spinach Tomato Tortellini!
by Bombshell Bling

Guys it was so delicious!
We were all surprised at how much we loved it haha
We are a pasta family but there are always flops 
and knowing this one had spinach in it I was hesitant to even try it.
I knew the kids might not eat it cuz if the green.
Lo and behold, THEY ATE IT!

And to go with the pasta I had some potatoes
that were on the verge.
You know what I mean.....
I cut them in half (or so) and drizzled olive oil,
salt, pepper and rosemary over them.
Tossed it just to coat as much of the pieces as  I could,
and roasted them at 425* for 30 minutes 
(should have been closer to 35-40)


Again, soooo yummmmmmmmy!


Even better, they are Rory approved hahaha

I took these pictures with my brother's T3i
(my Rebel died *sobs*)
that I'm testing out for a week
and then I have to see if I can wrestle my dad for it ;)




14 February 2017

House Updates

Hello all!

I thought I'd update you on some of our "home improvement"
projects as we've (read: I) been trying to get them done.
 
Last week Jade refused to take a nap and
 while I normally would just make her stay in her room,
I was tired of being in the house 
so we packed up and went to Target while sister was at school.
I went there specifically looking for fudge covered Oreos.
Didn't know they're a seasonal joy *tears*
BUT in spite of the sadness the lack of Oreos brought,
I did find something I wasn't expecting:


These lights!
Couldn't you just die!
They were on sale and I thought, "These would be super cute in the girls room"
so I bought 2 boxes and we left.
Got home and realized that to get the look I wanted I needed 4 boxes total.
Soooo I packed up the kids again and went back to Target to grab more haha
But the overall look was totally worth it, am I right?!

video

The girls love them!
I also picked up some globe lights for the master.
 


Our master bedroom needs some lovin.
I've been doing the gallery wall
and it's almost done,
but the other side of the room really needs some work.


Eventually this frame
(Goodwill score for $20!!)
will have a Mesa temple print in it and hung above our bed!
I feel in love with it as soon as we saw it in the frame section.
My idea is to hang the globe lights either from the ceiling 
or on the wall very close to the ceiling
with the temple below it.
I'm also planing on getting framed pictures of me and Andrew
to hang next to the temple.


Also on my list are these curtains and bedspread!
Our room desperately needs some pops of color.
The curtains that I have up currently were 
NOT the color they were advertised to be 
so it just makes the room feel even darker.







My craft room seems like it's in a constant state of flux hahaha
as soon as I think I get it organized,
more stuff comes OR
something has to be moved!



We got so lucky to have awesome friends and receieved this
amazing cabinet for a lot of my crap!
I haven't even used all of the space in it yet!
I've cleared off most of my beading table
so I can actually bead on it!
What a crazy concept hahaha
(shop here if anyone is interested in custom pieces!)
I'm still figuring it all out plus I have a closet that HAS to be dealt 
with soon in here but that is a full day project that will most likely require a lot
of help from Andrew,
hence why it hasn't been done yet hahaha





This is it's current state for who knows how long it will last haha
I have prints waiting to get frames and hung up there so I can get motivated 
and inspired while I try to create better pieces!



But slowly and surely the execution of being a good housekeeper
isn't feeling so elusive as it once did hahaha
As you see I finally organized the 
horror that was our junk drawer and it looks soooo much nicer now!
It really helps that I finally got Andrew's BBQ pieces OUT of said drawer.
Now it will actually close!

So there ya have it!
Slowly but surely we'll get this house looking how I have it in my mind!
Our kitchen walls will also have some kind of gallery wall
just because there is SOOO much space there!
Fingers crossed I can get a clock like these (1, 2, 3) for the space
(heart eye emojis!!)